عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 24 مهر 1400
بازدید : 325
نویسنده : mozhgan

اختلالات خوردن ناشی از ترکیبی از عوامل بیولوژیکی ، روحی و محیطی است.و نظریه های بسیاری در این باره وجود دارد. چگونه ارتودنسی به بیمارانی که اختلالات خوردن دارند کمک می کند؟ کلید اصلی برای مقابله با این مشکل ، پیدا کردن افراد مبتلا به این اختلال است. اختلال در خوردن مواد غذایی اغلب در نوجوانان شایع است. این گروه سنی هم بیشترین دریافت کننده های درمان های ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی، ثابت و ارتودنسی ژله ای ) هستند.

چه میزان از بیماران ارتودنسی از اختلالات خوردن رنج می برند؟ 

در سال 1997 یک نظر سنجی ملی از دانش آموزان یک کالج گرفته شد. طبق این نظر سنجی ، حدود 5 درصد از زنان و 1 درصد از مردان ، در این آمار جای گرفتند. به عبارتی معلوم شد که در حدود شش نفر از 100 نفر ، یک یا چند فرم از اختلال در خوردن مواد غذایی را دارند. چه نشانه هایی ازاختلالات خوردن در بیماران ارتودنسی دیده می شود؟ یکی از نشانه هایی که یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند به آن اشاره کند فرسایش مینای دندان ناشی از اسید معده است.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهرا می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.)

بیشتربخوانید... ارتودنسی تیکه ای

این فرسایش همیشه با هیدروکلریک از معده شروع می شود. به طور کلی این فرسایش در دندان ها صورت می گیرد و ارتودنتیست می تواند آن را ببیند. این اتفاق به دلیل انگشت در دهان کردن این بیماران پس از هر وعده غذایی می افتد. سپس نشانه هایی از آن به جا می ماند که ارتودنتیست می تواند آنرا ببیند.

ارتودنتیست ها چه نقشی در درمان بیماران مبتلا به اختلالات خوردن دارند؟

اصولا این یک فرصتی است که بتوان مشکل را با بیمار درمیان گذاشت. نقش یک متخصص ارتودنسی در وهله اول برقراری ارتباط با بیمار است. اما اگر بیمار کودک باشد بهتر است با والدین او این موضوع را در میان گذاشت. در این میان دانستن اینکه چگونه در این مورد با یک بیمار جوان می توان مسئله را درمیان گذاشت ، مهم است





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com